Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Słubice

Kolorowy pasek

Monitoring realizacji zadań publicznych przez organizacje pożytku publicznego

Monitoring realizacji zadań publicznych przez organizacje pożytku publicznego…

            Organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego przyjmujące zlecenie realizacji zadania publicznego, zobowiązują się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie. Umowa ta zawiera wzajemne relacje między stronami (ich prawa i obowiązki).    

Jednym z takich obowiązków jest nałożony na Zleceniodawcę - organ przekazujący dotację obowiązek monitorowania prawidłowości wykorzystania środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.

W tym celu Burmistrz Słubic wydał zarządzenie określające zasady i tryb dokonywania kontroli i oceny realizacji zadań publicznych  przez organizacje pozarządowe.  Kontrole będą przeprowadzane w oparciu o zatwierdzony przez Burmistrza Słubic harmonogram.

W myśl przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie kontrola realizacji zadania może być prowadzona :

·        w toku jego realizacji,

·        po zakończeniu realizacji zadania do czasu ustania obowiązku przechowywania dokumentów finansowych (5 lat).

Kontroli podlegać będzie:

·        dokumentacja finansowo-księgowa,

·        poniesienie wkładu własnego finansowego i osobowego,

·        opis faktur/rachunków,

·        zamówienia publiczne a zadanie,

·        udokumentowanie realizowanych działań (listy obecności, dzienniki zajęć, plakaty, zdjęcia, informacje w mas mediach …)

·        obowiązki informacyjne.

Skutki nieprawidłowości

Konsekwencje nieprawidłowego wykorzystania dotacji przez Zleceniobiorcę będą zależały od tego, jak poważne błędy i jak bardzo naruszono zasady realizacji projektu.  Najbardziej rygorystycznie podchodzi się do dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem oraz pobraniem nienależnie lub w nadmiernej wysokości, które w myśl ustawy o finansach publicznych, cyt. „…podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych,…”

Umowa o przyznanie dotacji wskazuje na szereg innych obowiązków Zleceniobiorcy m.in. w zakresie terminowego i prawidłowego jej wykonania, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Istotne jest również by eliminować na bieżąco  nieprawidłowości czy uchybienia wykazane podczas kontroli. Bowiem niewyeliminowane w następstwie zaleceń pokontrolnych mogą wpływać na ocenę oferty realizacji kolejnego zadania publicznego, a tym samym mogą skutkować nie przyznaniem dotacji w latach następnych.

 

Metadane

Źródło informacji:Joanna Czyż-Jankowska
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Joanna Czyż-Jankowska
Data wprowadzenia:2013-07-30 15:46:21
Opublikował:Joanna Czyż-Jankowska
Data publikacji:2013-07-30 15:55:06
Ostatnia zmiana:2013-07-30 15:55:07
Ilość wyświetleń:1090
Gmina Słubice
ul. Akademicka 1, 69-100 Słubice

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij